torsdag 7. februar 2013

Madelen; Første..

 Hei Hei!


Siden jeg nå har skiftet blogg, så tenkte jeg å lage en liten oppsummering av når Madelen gjorde forskjellige ting for første gang. Noe av det har jeg skrevet på den andre bloggen, andre ting har jeg bare skrevet ned her hjemme. Men jeg tenkte at det kanskje hadde vært fint med en oversikt, både for meg selv og for dere. Jeg kunne nok ha vært enda flinkere å notere meg ting hun gjorde for første gang, for jeg merker det er en del jeg selv savner nå. Det er mange ting som er greit å huske på senere, sånn som nå, så hadde det vært gøy å kunne sammenligne Madelen og Minato litt mer.

Første smilet: Da hun var 5 + 3 uker gammel.

Første latter: Da hun var 1 mnd og 3 uker.

Spiste grøt for første gang: Da hun var 4 måneder begynte vi så smått. 

Sov hele natten: Hun var 2 mnd og 5 dager.



Holdt en leke selv: Da hun var 3 mnd.

Snudde seg fra rygg til mage: 3. Mai 09, da var hun 5 mnd og ca. 2 uker.

Snudde seg fra mage til rygg: 6. Mai 09. Bare tre dager etter hun snudde seg andre veien.



Første ordet: Det var pappa, og kom da hun var 7 mnd og tre uker.

Sa mamma for første gang: Det var 21. August, så hun var 9 mnd gammel.

Satt oppreist uten støtte: Da hun var 5 mnd og 3 uker.

Satt seg opp selv: Når hun var 7 måneder gammel.

Gikk langs møblene: Når hun var 7-8 måneder gammel. 



Første tann: 17. November 09 (3 dager før 1 års dagen, og på bursdagen min).

Krabbet: Hun krabbet ikke, hun drog seg fremover på rumpen. Dette begynte hun med i Juli 09, da hun var rundt 7-8 mnd.

Vinket: Første gang hun vinket så var hun rundt 8 mnd, og det var til noen damer som var på besøk hos farmoren hennes.

Sto uten å holde seg: Hun slapp seg litt i November 09, men begynte ikke å gå uten støtte før hun var rundt 14 mnd.





Skrev bokstaven sin: Dette blir hun flinkere og flinkere til, og det var vel sommeren 2012 hun begynte å interessere seg for bokstaver. Hun kan skrive M og I.

Sang en sang: Hun kunne synge "Bæ, bæ, lille lam" og "Lille Petter edderkopp" ganske så bra når hun var 2 år.

Første hårklippen: Den fikk hun faktisk av meg da hun var 16 måneder gammel, da var det bare luggen som ble tatt.

Sluttet med bleie om dagen: Sommeren 2011, da hun var litt over 2 1/2 år.

Sluttet med bleie om natten: 2. April 2012, da var hun 3 år og 4 mnd ca.



 Når begynte deres med de forskjellige tingene? Har dere husket å skrive ting ned etterhvert?






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for søte spor <3